دوشنبه، شهریور ۱۲، ۱۳۸۶

يكشنبه، 29 آذر، 1383 طبل طبل اين طبل من کلفته؛ هموني که آرزوم بود. تو بغلم مي افته؛ هموني که آرزوم بود. زير گوشم چي گفته؛ هموني که آرزوم بود. عطرش منو گرفته؛ هموني که آرزوم بود. مو مشگيشو نبافته؛ رو شونه هاش آشفته. كمانه هاش دس برم، شبا كنارم خفته. باهم كباب و كوفته، زبونك طبلم جفته. دوسش دارم هميشه، دلم واسش مي سفته. ميگم بخورشيد در نيآ؛ مگه نمبينی طبل ميزنم! اين طبل من بيهمتاس؛ تو دنيا جار ميزنم. طبال برزيلی شده- بندشو بگردنم زده دورميزنم. سامبو و تانگو ميزنم، سالسا تو بازار ميزنم.ولم کن! ميخوام نزديک بيام طبل بزنم . نگو مامانم داره ميآد! ممکنه بگه: اين يالغوز افريقايی چی ميخواد زجون دخترم. ولی مي بينی صداي طبل داره مامانو خواب مي کنه! پيام هاي ديگران document.write(get_cc(2858197)) يكشنبه، 22 آذر، 1383 ۲۴ ساعت بيست و چهار ساعت خواب و بیداری با هم: کاش در گذر طلوع صبح تو قرار داشتم، تا بوسه‌ی تو شیر گرم تازه‌نوش می‌شد. کاش کنار میز ناهار در نسیم حرف تو نشسته، تا کلام دل‌نشین‌ات مستی مرا مستدام می‌کرد. _ کارد به گوشت سیخ کباب و پیاز، چنگال بسازه سرخ راز گوجه، آزغنچه‌ی ناز باز دهان گاز _ کاش در گذر غروب تو قرار داشتم، تا در التهاب شعله‌ی ارغوانی پنجره کاسه‌ی سر خورشید بین دو صورت ما گیر می‌کرد. کاش در شیار شب تو بودم _ با سپاس رایحه‌ی یاس، خلاص زیر داس ماه، تا ایمن خواب با تو گواه الواح بهشت من می‌شد. نیم‌رخ ترا در ترنم غزل حافظ سَحَر بینم شنگرفی شدت شیدایی و شوق دو باره ... پيام هاي ديگران document.write(get_cc(2819496)) چهارشنبه، 11 آذر، 1383 قناری2 قناری2 قناری در قفس کنار پنجره با یاد رهایی پرواز باغ شهر. بغض گیر و گره در حنجره غم در رطوبت چشم، ناظر به رعشه مرگ برگ، سوزنی به پوست و پرش. در عکس خود به شیشه و قاب گوید: آه چه تنهایم- در این پاییز خاطره ریز! تنهاییم سرد است- در آتش الوان باغ خون است دلم از فراق بی اشتها و خواب.. هر فصل روزهایی از فصل قبل دارد؛ روزهایی از فصل بعد. چون ما، در حال- هم گذشته هم آینده بينیم. در این خزان باد تازد به برگ. روزهایی ست گرم، خشگ و پرآفتاب. روزهایی دگر سرد، خیس و ابری. غرابان را غربت غروب، پا بر شیب سرخ دمیزار تپه های سیریشه با منقار سکوت- استراحت قبل از فراز به یکنواختی افق ردیف قلمداران کنار رود۱ با اندیشه وسعت قالی الماس ستارگان . درخت بید کنار جو، شاخه برقص شیوا، در خنکای خزان جاذبه و باد - ریشه بپوشاند با برگهای خویش- تا در امان بماند در زمهریر زمستان. جقه زند به شیهه ی گرم توسن رنگ بهار دور- و نقل قاریان قبیله قناری از سفر گردنه ی گدوک.۲ 181104 ۱- قلمداران= رج نهال تبریزی. ۲- دمیزار سیریشه = کشت بارانی در خاک رُس تپه و ماهور. جقه = جوانه حاوی غنچه. گردنه ی گدوک در کوههای 3000. پيام هاي ديگران document.write(get_cc(2785528)) دوشنبه، 2 آذر، 1383 ابد لحظه ابد لحظه ببین چگونه لحظه لحظه با جذبه جزء جزء تو به وفاداری پیری بپای هم تبدیل شدم. ببین چگونه حواس خمسه ام ترا ملکه ذهنم کرد. لبان عناب به کام مبین تو دمای داغ نفس به صمیم صفای صافی صوفی حشر حس گوش به شنوایی سماع شعور شبق گیسو به بالش مشگی شبانه بادام چشم به دیدار شوق و اشگ قوی گردن به لقمه ی عشق صبحانه غرور سینه به شیروانی شیطنت کودکانه رایحه تحریک نزدیکی به ثمین آشنایی اعتماد وجب باریکی کمر به قوس باردار امتداد نسل کمانه های مطبوع میانی به ایمن عیال و منزل دستان گرم و خیس به پیاله پر سخاوت همدمی طوق کفش پاشنه بلند به دمپایی راحتی سرسرا.. ببین چگونه لحظه لحظه جذبه جزء جزء تو مرا به پیری بپای هم کشاند. ببین چگونه با لمس لیمو و عطر نسترن به گلستان وسیع حضور تو رسیدم. ببین چگونه با رویت سیارات شام به عظمت ستارگان راه مکه رسیدم. در ابتدا آمده است: حضور تو جذبه ی جزء لحظه ای را وفای دائم به کل کند. سکر شب را تا روز قیامت سرمدی کند؛ صدف کون را ثمین گوهر. من در شیشه پنجره خودم بودم. در این روال، وجود تو در ذهن من احساسات دور و مطبوعی را بيدار کرد؛ هدفی روشن برابرم نهاد. طنین کلام تو در کاسه جمجمه ام کلايدوسکوپيک َرنگها، ِرنگها، رایحه شد. تو در آیینه، تنها. تو با کار، مستقل از پار و پیرار – صاحب خود شدی. تو در مهاجرت به ذهن من آنرا از طراوت باغ من غني تر کردی با پیشرفت در زندگی و شکیبایی به محیط. آبدنگ ياد تو در رود خاطرات نرم نرمک حجم تنهايی را آرد کرد به آب رونده داد. ** دوره ای - بودیم زهم دور و جدا. فاصله بين دیدارها زياد، ديگر از رويداد درحال وقوع حرفی نرفت؛ لذا از روال تصمیم جاری خارج؛ از تجربه گذشته صحبت ميشد. خواب دیدم: قائم قد من و تو در آب استخر باهم. یاد تو، شاد مرا شادیم با یاد تو. ** ببین چگونه لحظه لحظه جذبه جزء جزء تو مارا به پیری بپای هم کشاند. ببین چگونه با سرخی فلق و شفق به سفید عدل ظهر رسیدیم. ببین چگونه زوج راه فرد من و تو بهدف مشترک راه ما رسید. ببین چگونه سر بر شانه ی هم دست در دست هم در این راه پیش می رویم- سرشار از رضایت و شادی. در پرواز لک لک ها به آشیانه - خانه ی ما- پنجره ها باز، درها آغوش گشوده با گل و بوسه، خوش آمد و خنده.. در ابتدا من سپس با تو. کنون ما پر از نور و صدا خنده، حرکت، رایحه ی غذا. میان من و تو- چهره کوچک کوچولوی 2 قلو تو آب حوض با وول ماهیها. 03/061004
Bejan Baran شنبه 10/11/1383 - 22:29 ماهی در خاک جان. روزی در کوهای دربند بودم فسيل ماهی در خاک را يافتم. باندازه يک کف دست بود. گذاشتم که در مراجعت آن را بيارم خانه. راهم برگشت عوض شد. ماهی در خاک نزديک آبشار ۲ قلو زير سنگ ماند. مدتهای مدیدی گذشت. Scientific American را ورق می زدم- مقاله ای در باره ۲۵۰ ميليو ن سال پيش - پيوستگی آبهای ارال-خزر-سیاه-مديترانه ميخواندم. ديدم که در آن زمان کوه پايه دماوند زير آب بودند. فسيل ماهی يادگار آن دوره در انگشتان من قرار داشت در آن صبح دربندی. از اشعار نغز و عميق شما حظ کردم. به روزم با <انتهای تنهايی> beji.persianblog.ir/ nazi سه شنبه 1/10/1383 - 17:30 سلام دوسته عزيز ممنون ا حضورت بلاگ زيباي داري موفق باشي بازم بيا خوشحال مي شم ***** لحظه هاي انتظار لحظه هاي مرگ نيست لحظه هاي درد نيست لحظه هاي انتظار مثل يك سبد گل است لذت شكفتن دوباره است رفتن وگذشتن و گسستن است لحظه ي پر از نگاه شبنم است لحظه ي نوشتن كلام اخر است لحظه هاي انتظار لحظه اي ميان مرگ وزندگي است لحظه ي تولد دوباره است لحظه ي دوباره عاشق شدن است لذت طلوع اولين ستاره است لذت نگاه عاشقانه است لحظه هاي انتظار لحظه هاي مرگ نيست لحظه هاي درد نيست لحظه ي تولدو شكفتن و پريدن است http://www.nazijon81.persianblog.ir/ بيژن باران یکشنبه 29/9/1383 - 23:16 <#author#> پيام هاي ديگران document.write(get_cc(2745611)) beji.persianblog.ir - writeEmail('aalborzray', 'yahoo.com') aalborzray@yahoo.com Parnian سه شنبه 17/9/1383 - 11:26 بسيار زيبا بود . لذت بردم parnian.malakut.org - writeEmail('parnian04', 'yahoo.com') parnian04@yahoo.com zijme چهارشنبه 11/9/1383 - 11:50 سلام عزيز ازاشنايی با شما خيلی خوشبختم.به وبلاگ تازه افتتاح شده ی من هم سر بزنيد. سبز باشيد. zijme.persianblog.ir - writeEmail('zijme', 'yahoo.com') zijme@yahoo.com فرزانه سه شنبه 10/9/1383 - 19:10 سلام من هم خواندم لذت بردم خوشحال می شوم باز هم به من سری بزنيد .. http://www.gijestan.persianblog.ir/ - writeEmail('farzanekamelipour', 'yahoo.com') farzanekamelipour@yahoo.com ابراهیم & نجمه دوشنبه 9/9/1383 - 4:23 راستی لينکتون را هم گذاشتم توی بلاگ.موفق باشی setarehbaroon61.persianblog.ir - writeEmail('setarebaroon60', 'yahoo.com') setarebaroon60@yahoo.com ابراهیم & نجمه دوشنبه 9/9/1383 - 3:59 سلام...عالی بود چون هميشه...سرخوش باشيد و سلامت setarehbaroon61.persianblog.ir - writeEmail('setarebaroon60', 'yahoo.com') setarebaroon60@yahoo.com رضا جلال پور یکشنبه 8/9/1383 - 22:49 اینهم یک آیمیل دیگه . این وبلاگ گروهیمونه خوشحال می شیم برامون مطلب بفرستید . سر می زنم . pleiad.persianblog.ir - writeEmail('pleiadgroup', 'yahoo.com') pleiadgroup@yahoo.com رضا جلال پور یکشنبه 8/9/1383 - 22:47 سلام رفیق . سیو کردم تا با حوصله بخونم . اینهم آدرس ایمیل منتظر مقالت هستم .سر می زنم . فعلن . pleiad.persianblog.ir - writeEmail('pleiadgroup', 'yahoo.com') pleiadgroup@yahoo.com مهدی یکشنبه 8/9/1383 - 1:12 سلام......ممنون از لطف شما....فقط به خاطر عرض ادب واشنايی بيشتر....يا علی http://www.hooyeshgh.persianblog.ir/ maziyar neyestani شنبه 7/9/1383 - 4:9 سلام..../لذت بردم...../وبه روزم با اجداد جنی ام.../..پيروز باشيد pashiliha.persianblog.ir - writeEmail('pashiliha_poem60', 'yahoo.com') pashiliha_poem60@yahoo.com mehri jafari پنجشنبه 5/9/1383 - 14:44 سلام. بايد آفلاين بخوانم. http://www.valse.persianblog.ir/ - writeEmail('valselit', 'gmail.com') valselit@gmail.com zahra ghoreishi پنجشنبه 5/9/1383 - 10:38 ممنون که به وبلاگم اومدید :::::: در مورد کامنتتون باید عرض کنم که نظر لطف شماست :::::: من خودم رو در این حد و حدود نمی‌دونم ::::: و این شعر از کیست؟ :::: با آرزوی توفیق http://www.shamimesobh.persianblog.ir/ شكوفه پنجشنبه 5/9/1383 - 2:45 گلی از دفتر ِ دل ِشکوفه ، برايت به يادگار می کــَـنم تا در کنار ِ ستاره ی هميشگی حضورت ، جـشـن ِ بودنت رابه رغم طعــنه های خـزان ِ آذرمـاه به تصور کشد ..!! و هميشه به خاطرت بماند که شبی از شبها ... از کوی دلم گذر کردی !! سلام ........ ممنون از توجهت ....به جشن من نميايي ؟ shokoufehs.persianblog.ir - writeEmail('shokoufehs', 'yahoo.com') shokoufehs@yahoo.com asemoon e abi چهارشنبه 4/9/1383 - 16:47 سلام....ممنون از حضور پر مهرتان ....ميتوان خورشيد بود ... عالی بود...بروز شدم...بفرمایید ham3da.persianblog.ir amir چهارشنبه 4/9/1383 - 13:41 سلام ... زيبا نوشتی ... خوشحال ميشم آگه سر بزنی .. شاد باشی ... هميشه باشی . rams.persianblog.ir شیما چهارشنبه 4/9/1383 - 4:32 سلام همین جوری اومدم که دیدم اپ کردی خیلی قشنگ بود راستی دیگه به من سرنمیزنی من خیلی وقته اپ کردم خوشحال میشم بیایی موفق باشی ninashima.persianblog.ir پژك صفري سه شنبه 3/9/1383 - 23:52 سلام. از بازديد شما متشکرم. از شعر شما هم لذت بردم. لينک شما را + می کنم. برقرار باشيد ... pajak.persianblog.ir دختر مشرقی سه شنبه 3/9/1383 - 15:3 سلام شعراتون عاليه... موفق باشين architectgirl.persianblog.ir
azar kiani سه شنبه 3/9/1383 - 11:44 سلام بيژن عزيز شعر خيلی خوبی. ممنونم ... برای لحظات زيبايی که ساختی.. teryablog.persianblog.ir شقایق دوشنبه 2/9/1383 - 19:5 سلام.... خيلی ممنون بابت حضورتون.... خيلی زيبا می نويسيد! bachehtatr.persianblog.ir
دوشنبه 12/11/1383 - 4:31 http://www.anfyteam.com/ - Clip Art- Gif Animations -Flash Animations -Photos Fonts -Web Graphics http://www.clipartinc.com/sample_web_graphics.shtml beji.persianblog.ir مريم رييس دانا دوشنبه 7/10/1383 - 23:38 انزوا : محروميت از ديگری تنهايی : بی نيازی ayandegi.persianblog.ir كيميا یکشنبه 22/9/1383 - 10:22 راستي مي خواستم بپرسم با تبادل لينك موافق هستيد؟ قلمت جاري و روزگارت سبز KIMIADANESH.PERSIANBLOG.COM كيميا یکشنبه 22/9/1383 - 10:19 سلام ،زيبا بود و روون ،لذت بردم KIMIADANESH.PERSIANBLOG.COM fariba یکشنبه 22/9/1383 - 2:3 عالی بود ومتنوع.... دوست داشتم همه وبلاگتون رو بخونم و بعد نظر بدم...ولی نرسيدم..... در کل خيلی خوب بود.....هميشه موفق باشيد...بای faribablog.persianblog.ir - writeEmail('rebeka_moonlight', 'yahoo.com') rebeka_moonlight@yahoo.com محمد قائمی شنبه 21/9/1383 - 23:17 سلام ! ممنون بابت نظرتون ... خوشحال می شم بيشتر ارتباط داشته باشيم http://www.patiaj.persianblog.ir/ - writeEmail('ghaemimail', 'yahoo.com') ghaemimail@yahoo.com amir شنبه 21/9/1383 - 14:57 فانوس دريا ؛ سو سو می زد از دور ؛ و چشمان من ؛ کم سو ؛ و آن سو چشمان او ؛ کور سو ... سلام دوست من ... بازم زيبا نوشتی ... ممنونم که به من سر زدی ... شاد باشی ... هميشه باشی . rams.persianblog.ir armita شنبه 21/9/1383 - 14:24 سلام خيلی زيبا بود و ممنونم که سر زدين..موفق باشين http://www.haftgonbad.persianblog.ir/ parnian شنبه 21/9/1383 - 9:13 ابد لحظه / بدل نشست.و خواندنش آدمی را همراه ميکند. زيبا بود بسيار هم. parnian.malakut.org - writeEmail('parnian04', 'yahoo.com') parnian04@yahoo.com matin شنبه 21/9/1383 - 2:19 زيبا بود/// موفق با شي matina20002.persianblog.ir - writeEmail('matin200', 'hotmail.com') matin200@hotmail.com پگاه جمعه 20/9/1383 - 16:19 سلام ، ممنون که سر زديد، نگاهی گذرا به وبلاگتون داشتم که به نظرم جالب اومد، روی off كارهاتون رو مي خونم و بعدا نظرم رو مي گم...موفق باشيد و پايدار... pegahsz.persianblog.ir آسمونه آبی پنجشنبه 19/9/1383 - 23:43 خرم آنکس که در این خلوتگاه خاطری را سبب تسکین است.استوار و سربزیر باشید چون بید مجنون ham3da.persianblog.ir - writeEmail('nooshe_jan2001', 'yahoo.de') nooshe_jan2001@yahoo.de ترانه جوانبخت پنجشنبه 19/9/1383 - 16:4 در ضمن، اضافه کنم درس پراش نوترونی يکی از درسهای من در دانشگاه پيير و ماری کوری پاريس بوده چون من ۷ سال در پاريس زندگی کردم و اونجا دکترای بیوشيمی گرفتم و اگرچه در D.E.A رشته ام شيمی فيزیک بود اما به ما پراش نوترونی رو درس دادن. برام جالبه که در اين زمينه شما شعر نوشتين. به اميد خدا در سفرم به ايران ببینمتون. موفق باشيد. http://www.taraneh-javanbakht.persianblog.ir/ - writeEmail('tjavanbakht', 'yahoo.ca') tjavanbakht@yahoo.ca ترانه جوانبخت پنجشنبه 19/9/1383 - 15:56 سلام. قناری ذهن شما حتی در غربت غروب برای قالی الماس ستارگان آواز می خونه. آقا بیژن، از اين که با من هم فکری دارين خوشحالم. اميدوارم اين دوستی هميشگی باشه و در سفرم به ايران حتما ببينمتون. راستی لينک من در وب شما کار نمی کنه. اگه فرصت کردين، آدرسش رو درست کنين. ممنونم. تا بعد. http://www.taraneh-javanbakht.persianblog.ir/ - writeEmail('tjavanbakht', 'yahoo.ca') tjavanbakht@yahoo.ca زهرا پنجشنبه 19/9/1383 - 15:41 سلام ...مرسی که اومدی......ایامت به کام مثل عسل! http://www.baharyanito.persianblog.ir/ - writeEmail('www.bAHAR_KHANOUM', 'YAHOO.COM') mailto:www.bAHAR_KHANOUM@YAHOO.COM شقایق پنجشنبه 19/9/1383 - 13:33 سلام..... ممنون بابت اينهمه لطفتون! موفق باشيد! bachehtatr.persianblog.ir سارا جلوداریان پنجشنبه 19/9/1383 - 13:2 سلام . از لطف شما ممنون . kaviraneh.persianblog.ir - writeEmail('sara_jelodarian', 'yahoo.com') sara_jelodarian@yahoo.com سارا جلوداریان پنجشنبه 19/9/1383 - 13:1 سلام . از لطف شما ممنو ن . kaviraneh.persianblog.ir - writeEmail('sara_jelodarian', 'yahoo.com') sara_jelodarian@yahoo.com azar kiani پنجشنبه 19/9/1383 - 11:7 سلام. ممنون. خيلی زيبا و شاعرانه . موتيف های زندگی امروز کمرنگ و طبيعت گرايی چشمگير. ممنون عزيز teryablog.persianblog.ir آخرین مسافر هتل کالیفرنیا پنجشنبه 19/9/1383 - 0:30 زمهريری است اين غراب غربت را بر تن که به شولايی مانند است از جنس زمان٬ سنجيده و اندک . غروب نزديک است ٬ خدای قيراندود شده گفته آورد که رحيل قریب است . دير زی . چون بخارا .......... cytheraea.persianblog.ir/ - writeEmail('newsaeed2004', 'yahoo.com') newsaeed2004@yahoo.com
masoomeh چهارشنبه 18/9/1383 - 20:43 سلام آقای بيژن. لذت بردم. موفق باشيد. http://www.sadyou.persianblog.ir/ najdi چهارشنبه 18/9/1383 - 12:58 شما افغانی هستيد؟ استيل کارتان برای من نو است، اما دلنشین ! مثلا : بادام چشم به دیدار شوق و اشگ..........غرور سینه به شیروانی شیطنت کودکانه...........شیرین و قلقلک دهنده است ........ایامت خوش... http://www.khodbash.persianblog.ir/ کسی از پشت ابر چهارشنبه 18/9/1383 - 12:33 سلام ممنون که به من سر زدی شعر های شما را خواندم حسرت خوردم چرا شما با اين همه دامنه گسترده فکری و لغوی چرا سعی نمی کنيد روی زبانی نو و احساسی که خواننده را درگير بکند کار کنيد البته شما استاد بنده هستيد.دوباره به ما سر بزنيد . wohoman.persianblog.ir - writeEmail('ali_khsrv', 'yahoo.com') ali_khsrv@yahoo.com يک خيالباف! چهارشنبه 18/9/1383 - 12:7 فهرست مطالب جديد : mobahesat.persianblog.com جلسه چهارم ( حلقه مفقوده ) بخش۱ : خوشامد گويی! ــ اختلاف در زبان؛ توافق در مفهوم ــ مقصود از مقصود! ــ شفافيت و۳ تعريف ضروری ــ رفراندوم؟ ــ بهتر از خودمون گفتيد! جلسه اضطراری!(سانسور؟ ) بخش۵ : اشتباه اجباری! ــ مسائل سانسور ــ شاعر و پادشاه! ــ عجز از جواب؟ ــ ملعبه! ــ شب اول قبر ــ چی فکر می کرديم و چی شد؟! mobahesat.persianblog.ir shima چهارشنبه 18/9/1383 - 7:5 سلا م خيلی خوب بود ببخشيد ديراومد وبلاگم هک شده بود درگيرش بودم وولی الان پس گرفتم خوشحال ميشم بيايی و نظر بدی خيلی خوب نوشتی موفق باشی ninashima.persianblog.ir احمدرضا قديريان پنجشنبه 12/9/1383 - 17:41 سلام بر شاعر ارجمند جناب آقاي بيژن باران. از ابراز لطفتان بي‌اندازه سپاسگزارم. خوشحالم كه با وبلاگ شما آشنا شده‌ام. با آرزوي اين كه اين آشنايي به دوستي‌هاي بي‌پايان بينجامد. پيروز باشيد. بدرود. sarv5000.persianblog.ir - writeEmail('arghadirian', 'yahoo.com') arghadirian@yahoo.com محسن پنجشنبه 12/9/1383 - 14:51 سلام/ چه حال می ده اول شدن/آه چه تنهایم- در این پاییز خاطره ریز!/ زیبا بود/ مانا باشید/ ما رو هم فراموش نکنید/ یا هو mazdosht.persianblog.ir - writeEmail('mohdisiran', 'yahoo.com') mohdisiran@yahoo.com
جمعه 27/9/1383 - 6:9 سلام بر اقا بيژن عزيز.ممنونم از اينکه به من سر زدين ومنو مورد لطف خودتون قرار دادين.مطالب زيبا وروان وبلاگتونو خوندم وواقعا لذت بردم.فرموده بودين (ما)رو باجغرافيا مشخص کنم.من متولد شيرازم وهمون جا هم بزرگ شدم ولی اصالتا اهل ابرکوه يزدم وزيجمه به لهجه ی ابرکوهی يک نوع دامن پرچين وکوتاه سنتی هست که زنان در عهد قاجار می پوشيدن.خوشبخت ميشم بازم ميزبانتون باشم.شما هم خودتونو بيشتر معرفی بفرماييد.سبزوشکوفا باشيد. zijme.persianblog.ir - writeEmail('zijme', 'yahoo.com') zijme@yahoo.com lili جمعه 27/9/1383 - 3:0 سلام...ممنونم كه سر زديد...اين سعادت دوستي رابا يك شعر از مشيري آغاز ميكنم......در همه عالم كسي به ياد ندارد نغمه سرايي كه يك ترانه بخواند تنها با يك ترانه در همه ي عمر نامش اينگونه جاودانه بماند *** صبح كه در شهر، آن ترانه درخشيد نرمي مهتاب داشت، گرمي خورشيد بانگ: هزار‌آفرين! زهرجا بر شد شور و سروري به جان مردم بخشيد *** نغمه، پيامي ز عشق بود و ز پيكار مشعل شب هاي رهروان فداكار شعله بر افروختن به قله كهسار بوسه به ياران، اميد و وعده به ديدار *** خلق، به بانگ "مرا ببوس" تو برخاست! شهر، به ساز "مرا ببوس" تو رقصيد! هركس به هركس رسيد نام تو را پرسيد هر كه دلي داشت، بوسه داد و ببوسيد! *** ياد تو، در خاطرم هميشه شكفته ست كودك من، با "مرا ببوس" تو خفته ست ملت من، با "مرا ببوس" تو بيدار خاطره ها در ترانه ي تو نهفته ست *** روي تو را بوسه داده ايم، چه بسيار خاك تو را بوسه مي دهيم، دگر بار ما همگي " سوي سرنوشت" روانيم زود رسيدي! برو، "خدا نگهدار" http://www.liliana2.tk/ - writeEmail('liliariya2', 'yahoo.com') liliariya2@yahoo.com fariba جمعه 27/9/1383 - 1:48 سلام.... ممنون از اينكه شعرم رو مورد لطف خودتون قرار داديد و اينقدر قشنگ اون رو نقد كرديد....راستش من بيشتر شعرهاتون رو خوندم.......و بايد بگم كه خيلي زيبا هستند.... از شعر ابد لحظه خيلي لذت بردم..... خوب نوشته هاي من اصلا اصولي و فني نيستند....... ولي شما به زيبايي هر چه تمام تر از واژه ها استفاده ميكنيد............. پس مسلما من نميتونم مثل شما در مورد نوشته هاتون نظر بدم..........در هر صورت اميدوارم هميشه موفق باشيد و ما هم نوشته هاي زيباي شما رو بخونيم......... خدا نگهدار faribablog.persianblog.ir - writeEmail('rebeka_moonlight', 'yahoo.com') rebeka_moonlight@yahoo.com Bahar پنجشنبه 26/9/1383 - 20:41 کاش تو را چون ستاره ای عزیز میداشتم ........ یا چون کبوتری به پروازت وا میداشتم ...... bahardarpaeeez.persianblog.ir - writeEmail('bahar07a', 'yahoo.com') bahar07a@yahoo.com سارا پنجشنبه 26/9/1383 - 1:8 سلام ؛ ممنون از حضورتون ... موفق باشيد ... http://www.sote-shab.persianblog.ir/ سارا پنجشنبه 26/9/1383 - 1:6 و سکوت تفسير بال زدن های قاصکان خوش خبر است در شبی هم رنگ چشمانت ... می آيند و خبر گم شدن نگاهت را خواهند داد ... در سرزمين نا شناخته ای که دل نهادند نامش را ... و مقدس جایی است ... ضرباتت را ميشنوم قلبت غوغا ميکند ... و تنهايی يار ديرينه ای است بهر ساعت های متمادی بی تو بودن ... http://www.sote-shab.persianblog.ir/ شايق چهارشنبه 25/9/1383 - 16:9 سلام عزيز ممنون كه منور كردي.حتما كتاب هاي خوبت-كه حتما به زيبايي وبلاگت است-را تهيه خواهم كرد.باز هم به من سر بزن و دلم را روشن كن. shayeghrma.persianblog.ir - writeEmail('hesam_harsini83', 'hotmail.com') hesam_harsini83@hotmail.com محمد رها توکلی کوشا چهارشنبه 25/9/1383 - 8:52 سلام عزیزم ازترکیب بعضی قسمتهای شعر خیلی لذت بردم موفق باشی فعلن یاحق http://www.rahatarazraha.persianblog.ir/ - writeEmail('rahatarazraha', 'yahoo.com') rahatarazraha@yahoo.com هزار و یکشب سه شنبه 24/9/1383 - 3:25 سلام دوست عزيز . از اينکه پا بر ديده ما گذاشتی و کلبه ما را با حضور خود روشن کردی و از اين همه لطفی که به ما داشتی ممنون . آمدی اما بی خبر ُ وگرنه درويش روی دوست را بی جواب نميگذارد اميد وارم که مانند سرو سر بلند و استوار باشيد .يا حق ... cheragheshab.persianblog amir دوشنبه 23/9/1383 - 16:42 سلام دوست خوبم ... بازم مثل هميشه زيبا و روان نوشتی .. هميشه مطالبه شما جذاب است .. منم آپم .. خوشحالم می کنی سری بزنی . موفق و سر بلند باشی . rams.persianblog.ir احمدرضا قديريان شنبه 5/10/1383 - 1:18 سلام. آرزومند سعادت و سلامت براي شاعر ارجمند بيژن باران. بدرود. sarv5000.persianblog.ir armita جمعه 4/10/1383 - 10:1 سلام خيلی شعر زيبايی بود ..ممنونم که سر زدين و نظر دادين...هميشه موفق و سبز باشين http://www.haftgonbad.persianblog.ir/ ترانه جوانبخت پنجشنبه 3/10/1383 - 19:59 سلام آقا باران، از لطفی که به من داريد ممنونم. هميشه سبز باشيد. http://www.faragoo.persianblog.ir/ - writeEmail('tjavanbakh', 'yahoo.ca') tjavanbakh@yahoo.ca فرزانه پنجشنبه 3/10/1383 - 17:42 راستی در مورد ادبيات زنان شما فکر می کنيد چه کاری از دست من بر مياد که در وبلاگم انجام بدهم منتظر راهنمايی شما هستم . http://www.gijestan.persianblog.ir/ - writeEmail('farzanekamelipour', 'yahoo.com') farzanekamelipour@yahoo.com فرزانه پنجشنبه 3/10/1383 - 17:11 سلامم به هر جا هستيد اميدوارم برسه ...فضای شاد و پر حرکتی داره چيزي که کمتر امروز هر جا البته به دليلی که همه ما ميدونيم وجود داره راستی با يه شعر قديمی به روزم .....موفق باشيد . http://www.gijestan.persianblog.ir/ - writeEmail('farzanekamelipour', 'yahoo.com') farzanekamelipour@yahoo.com amir پنجشنبه 3/10/1383 - 13:5 سلام دوست خوبم ... اومدم بگم ... ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناک آسمانی را به تو تبريک بگم و موقعه دعا من حقير رو فراموش نکن ... يا امام رضا .. rams.persianblog.ir ترانه جوانبخت پنجشنبه 3/10/1383 - 3:37 آقا بيژن، يکی از وبلاگهامو به روز کردم. سعی می کنم هفته ديگه دومی رو هم به روز کنم. خوشحال ميشم نظر بدين. http://www.faragoo.persianblog.ir/ - writeEmail('tjavanbakh', 'yahoo.ca') tjavanbakh@yahoo.ca حامد (دعاي باران) چهارشنبه 2/10/1383 - 16:16 سلام.. ممنون که به وبلاگم سر زديد .. البته زياد نتونستم با نوشته هاتون ارتباط برقرار کنم .. شايد در دنيای متفاوتی فکر می کنيم .. به هر حال ممنون hamed-poet.persianblog.ir - writeEmail('hamed_navy', 'yahoo.com') hamed_navy@yahoo.com الهام چهارشنبه 2/10/1383 - 11:19 سلام ممنون از اينکه به وبلاگم سر زديد و نظر خودتونو گذاشتيد . قلم شما هم بسيار گيرا و عميق اسنت از آشنايی با شما و وبلاگتون خوشحالم و دوست دارم هميشه نظرات شما رو در مورو اشعارم بدونم و از تجربيات و اطلاعات شما استفاده کنم. ممنون kiandokht.persianblog.ir ترانه جوانبخت چهارشنبه 2/10/1383 - 6:24 سلام. دیروز آخرین امتحانم بود. راستش این روزها مشغول خواندن متاقیزیک تالیف استادم هستم که خیلی جالبه و تاریخ ییشرفت متاقیزیک رو از یونان باستان تا دوره خودمون دربر میگیره. خواندن این کتاب رو باید تا هفته دیگه تموم کنم و بعد وبلاگم رو به روز خواهم کرد. چند تا مقاله فلسفی هم هست که باید به چند تا سایت بفرستم. اما حتما وبلاگم رو هفته دیگه به روز خواهم کرد. تا بعد. taraneh-javanbakht.persianblog.ir - writeEmail('tjavanbakh', 'yahoo.ca') tjavanbakh@yahoo.ca کسي از پشت ابرها سه شنبه 1/10/1383 - 21:21 ببخشيد با توجه به زياد بودن مطلب قسمتی از ان که ابتدای مطلب ژائينی ميباشد را برای شما دوباره مينويسم بيژن خان می گويند دوست واقعی يک هنرمند کسی است که هرگز دست به تملق نزند و واقعيات موجود را بگويد و اگر روزی خواستيد يک هنرمند را نابود کنيد از او تعريف کنيد به هر رو شعر شما با توجه به قالب ۱ دچار مشکل وزنی می باشد ۲ با توجه به ارزش ادبی کارهای فولکلور از سرودن اين گونه اشعار پر هيز نمائيد با توجه به اينکه شعرای معاصر کمتر به اين گونه شعر اصلا نمی پردازند واگر پرداخته اند خيلی کم در هر صورت شما صعی کنيد که مردم عامی را همراه خود کنيد تا اينکه همراه زبان مردم عادی شويد شاعرانی مانند فروغ اخوان سهراب شاملو و....اگر شعری با اين زبان دارند wohoman.persianblog.ir - writeEmail('Ali_khsrv', 'yahoo.com') Ali_khsrv@yahoo.com ترانه جوانبخت سه شنبه 1/10/1383 - 20:26 توی این شعر انس راوی با موسیقی مشخصه. خيلی خوبه انس گرفتن به موسيقی. دو خواهر من توی اين زمينه بيشتر از من کار کردند. آقای باران هميشه لبخند به لب باشيد مثل عکستون توی اين وبلاگ. تا بعد. taraneh-javanbakht.persianblog.ir - writeEmail('tjavanbakh', 'yahoo.ca') tjavanbakh@yahoo.ca کسي از پشت ابرها سه شنبه 1/10/1383 - 19:54 شعری ندارندو هرگز راجع به اشعار فولکلور انها نظر داده نمی شود که تمام ای نظرات دلائل قانع کننده دارند بيژن خان هميشه سعی کنيد شعرتان را طوری بسرائيد که مردم سعی کنند شعر شما را بفهمند نه اينکه شما به زبانی صحبت کنيد که راحت الهضم باشد ودليل دارد وان اين است که با اين کار جامعه مجبور به پيشرفت می گردد وهميشه ادبيات در حال ترقی در هر صورت مرا ببخشيد که گاهآ نقد های تندی دارم البته مشتاق نقدهای تند بر روی کارهای خودم هستم البته نقد از روی دلسو.زی نه خصومت و رو کم کنی بهر حال مشتاق ديدار شما هستم دوست کوچک شما wohoman.persianblog.ir - writeEmail('Ali_khsrv', 'yahoo.com') Ali_khsrv@yahoo.com zahra ghoreishi سه شنبه 1/10/1383 - 17:47 سلام :::::::: ممنون كه طرف ما هم تشريف مي‌آورد ::::::::: بدون تعارف عرض كنم كه شعر، خيلي قشنگ و صميمي بود ::::::::: با آرزوي توفيق http://www.shamimesobh.persianblog.ir/ مریم اموسا سه شنبه 1/10/1383 - 16:50 سلام اقای باران وبلاگ خوبی دارید مرسی از اظهار نظر تان در مطالب من شاد باشید . http://www.amoosa.persianblog.ir/ - writeEmail('maryam_amoosa', 'yahoo.com') maryam_amoosa@yahoo.com najdi سه شنبه 1/10/1383 - 13:49 اين طبل من کلفته / و ضد حرف مفته/ فقط گير پاسدار نیفته !!!!!!!! بامزه ای بیژن جان ! http://www.khodbash.persianblog.ir/ matin سه شنبه 1/10/1383 - 13:22 زيبا بود/// شب يلداي شم مبارك///با اينكه گذشته///ممنون كه سر زدي///موفق باشي// matina20002.persianblog.ir - writeEmail('matin200', 'hotmail.com') matin200@hotmail.com amir سه شنبه 1/10/1383 - 10:58 انقدر ای شعرت به من چسبيد که اومدم دوباره بخونم و برم ...آسمان را هوسه بوسه زدن بر خاک است / باران بهونست............... rams.persianblog.ir
amir سه شنبه 1/10/1383 - 10:41 سلام بيژن جان ... ممنونم که به کلبه حقير سر زدی .. چه شعر با مزه ای بود خيلی خيلی قشنگ و دلچسب .. شاد باشی هميشه باشی .. rams.persianblog.ir كيميا سه شنبه 1/10/1383 - 10:37 سلام بيژن جان ،خوب هستي ؟ممنونم از نظراتت .. بيژن جان من چند بار اومدم به وبلاگت سر زدم هم شعرات رو خوندم هم خواستم بگم من لينك شمارو تو وبلاگم خيلي وقته گذاشتم ... ضمن يه سوال ؟اين شعر از ترجمه هاتونه ؟ موفق باشي عزيزم KIMIADANESH.PERSIANBLOG.COM سارا دوشنبه 30/9/1383 - 23:42 جالبه،جالبه. setarehnme.persianblog.ir lida دوشنبه 30/9/1383 - 22:15 سلام آًقا بيژن اشعار شما خيلی زيبا هستند. writeEmail('lbaron8', 'yahoo.com') lbaron8@yahoo.com bita دوشنبه 30/9/1383 - 13:16 سلام. ferida000.persianblog.ir مژگان دوشنبه 30/9/1383 - 10:9 اين طبل من کلفته !!...حيف يک کمی بزرگه .....نه جون من حال کردی؟!(چشمک ) ninijon.persianblog.ir ابراهیم & نجمه دوشنبه 30/9/1383 - 5:46 سلام جناب باران...عالی بود چون هميشه.شادزی setarehbaroon61.persianblog.ir - writeEmail('setarebaroon60', 'yahoo.com') setarebaroon60@yahoo.com محسن یکشنبه 29/9/1383 - 20:52 سلام/ چه صمیمی بود و دلنشین/ حتما باز هم می آم/ به ما هم سر بزنید mazdosht.persianblog.ir - writeEmail('mohdisiran', 'yahoo.com') mohdisiran@yahoo.com رز یکشنبه 29/9/1383 - 20:36 سلام بيژن عزيز . اصلا نميتونم احساسی رو که بهم دست داد از خوندن شعرهاتون و اشنائی با شما رو بيان کنم فقط ميتونم بگم خيلی خوشحالم خيلی من عاشق شعرم و عاشق شاعرام خيلی دوسشون دارم . از هيجان ميخوام جيغ بزنم ممنونم که اين افتخارو بهم داديد و از آهنگهای زیبا و به یاد ماندنی ويگن عزيز هم لذت بردم متشکرم حتما هميشه اينجا ميام و اگه اجازه بديد لينکتون کنم مرسی مرسی مرسی paeizzzzz.persianblog.ir lili یکشنبه 29/9/1383 - 17:22 سلام ..ممنون كه سر زديد...شعر جالبي بود...من زياد اهل شعر و شاعري نيستم...به خاطر همين زياد اطلاعي در مورد شعر ندارم.....راستي فراموش نكنيد آن كسي كه در مورد ما دادرسي مينمايد همانست كه ما را آفريده و بنابراين نميتواند بافريده خود كيفر دهد....باي ليلي http://www.liliana2.tk/ - writeEmail('liliariya2', 'yahoo.com') liliariya2@yahoo.com louh یکشنبه 29/9/1383 - 14:37 ممنون از لينک به لوح. شرط ادب بود که نام شما را در هملوحان اضافه کنيم. http://www.louh.com/hamlouh/hamlouh.asp louh.com - writeEmail('louhgrup', 'ureach.com') louhgrup@ureach.com کتایون آموزگار یکشنبه 29/9/1383 - 13:8 دوست عزیز از لطفتان ممنونم. هنوز وبلاگتان را نخوانده ام. از آشنایی باشما خوشبختم. بر می گردم. kata.persianblog.ir ساقی یکشنبه 29/9/1383 - 12:49 سلام*خوشحا لم از اشنائيتون*شعر هاتون زيباست*ساده و بی الايش و خيلی رون ** موفق و شاد باشی**باز هم منتظرت هستم ashke-mahtab-zibast.persianblog.ir amir یکشنبه 29/9/1383 - 10:18 سلام به همه دوستانه مهربونم ... شماها تک تک منو شرمنده کرديد ... چه احساس خوبی پيدا کردم وقتی می بينم که تو وبلاگ هم ميشه دوستان خوب و مهربون مثل شماها پيدا کرد ... شما ها تسکين دهنده بوديد با اين نظرهای خوبتون ... من چه جوری می تونم محبت شماها رو جواب بدم ... فقط می تونم بگم و از خدا بخوابم که هيچ موقعه غم نبينيد ... بازم شرمنده همتون ... شاد باشيد ... هميشه باشيد . rams.persianblog.ir sheida mohamadi یکشنبه 29/9/1383 - 2:29 salam bijan aziz .salam naghmey baran . mikhastam az nkhlha benevisam; az otobanhaye 8 bande ' az hamey atrhaye khob ;harfhaye khob ;khandehaye khob; ama hamishe lahzei ke nemidani ghami shirin dar delat mineshinad ke nemidani chist ?eshgh ?ya ghorbat ?.... kami az khodam ke migozaram ;miayam inja ta kami tarane baran shavam . rasti shoma sakene LA? HASTI ? sheidamohamadi.persianblog.ir

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی