tag:blogger.com,1999:blog-5710438.post3657882315319953583..comments2023-06-23T11:36:06.530+03:30Comments on Shahr She'r شهر شعر: BBhttp://www.blogger.com/profile/09118326214750964388noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-5710438.post-18157334827749020742007-09-30T10:24:00.000+03:302007-09-30T10:24:00.000+03:30اخوان ثالث در شعر «دو کبوتر»، تکراری دارد که از ب...اخوان ثالث در شعر «دو کبوتر»، تکراری دارد که از بازی ی طنین صدا در کوهستان سود جسته است: «امید رستگاری نیست؟... آری نیست». می دانیم که طنین مکرر سخن در کوهستان، در هر نوبت بازگشت، سیلابی از آخر سخن را محو میکند. آوید، شاعر رُمی (43 پیش از میلاد تا 18 پس از میلاد) با استفاده از این خاصیت فیزیکی، اسطورهی «اکو» را میآفریند. که محو سیلاب آخر سخنش به گوش نارسیسوس، پاسخی میشود درست مغایر با آن Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5710438.post-65630529468905794522007-09-30T09:51:00.000+03:302007-09-30T09:51:00.000+03:30شعرهای این مجموعه در قالبهای نو سروده شده. در قالب...شعرهای این مجموعه در قالبهای نو سروده شده. در قالب های قدیم شعر فارسی، قافیه جایی معین دارد. اما در قالب شعر نو آهنگین بودن شعر تا حد زیادی نتیجه ی قافیه هایی است که در بدنه ی شعر پراکنده می شود و در این جاست که شاعر بیش از پیش از تسلط بر گنجینه ی کلمات زبان، خودآگاه یا ناخودآگاه، یاری می جوید. در قالب های نو ذوق شاعر تعیین کننده ی مکان قافیه است و هنگامی که شاعر احساس کند که ضربهی صوتی حاصل از Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5710438.post-25794724817396673612007-09-17T09:02:00.000+03:302007-09-17T09:02:00.000+03:30http://saeem110.blogfa.com/post-142.aspxhttp://vij...http://saeem110.blogfa.com/post-142.aspx<BR/>http://vijhenameadiban.blogfa.com/<BR/>http://www.maniha.com/baran.bijan.htm<BR/>http://www.shereno.com/file.php?id=3804<BR/>http://www.s1001.com/chamj.htm<BR/>http://moshkan.blogspot.com/2005/08/blog-post_28.html<BR/>http://bahooneh.mihanblog.com/Author/2/Page-13.ASPX<BR/>http://www.ghalamrow.com/sepidar-poem.htm<BR/>http://Anonymousnoreply@blogger.com